Děkujeme za pochopení.
R11a87d82e46k 89P28o95l74i82c29k68ý
Píšete
",,,,,že za každého žáka mají školy dostávat i nadále stejnou finanční částku. Zní to sice logicky a normativ na žáka vypadá na první pohled spravedlivě, ale nezohledňují se v něm lokální, demografické odlišnosti a například i požadavky trhu práce.,,,,"
Ale ve financování škol státem se rozhodně nemají zohledňovat lokální a demografické odlišnosti-k omu slouží kraje-ty jsou zřizovateli většiny středních škol a obce jako zřizovatelé základních škol.
A už vůbec se do systému placení škol nemohou promítat požadavky trhu práce
Stát tu není od toho aby nějaké obory zvýhodnoval -to je jen Chládkům populismus-a ani stát není schopen objektivně vyhodnotit ty "požadavky" trhu / to je záležitost rodičů a žáků aby si vyhodnotili co pro ně bude perspektivní/
J90a21r17m79i97l29a 69V18a17v56r17o78c52h35o24v26á
Myslím, že požadovat, aby absolventi základní školy prakticky ovládali úřední jazyk - češtinu a uměli počítat, není nikterak přehnaný. V těchto předmětech, myslím, by měly být přijímací zkoušky jednotné; pak by si každá střední škola či učiliště měly mít možnost stanovit navíc další, vlastní, kritéria pro přijetí ke studiu.
J25i41ř58í 48Č18u25m72p84e63l93í83k
Tak jsme to komunistické školství, z jehož tituly se dodnes chlubí převážná část politiků a jeho absolventů, rozbourali tak, že je z něho neúčelný binec a často spíše podnikatelský byznys, kde jde více o peníze, než o kvalitní a účelnou výuku studentů.
Chudák ministr Chládek, se to snaží lepit, jak se dá, ale s tím se ve školství nedá pospíchat. Bourat se dá lehce, ale budovat účelný a úsporný systém, je mnohem obtížnější. Karma za téma.
Z77d88e51n22ě27k 82S15t31r84n35a75d
Ministr Chládek není žádný chudák, ale chaotik, co místo koncepční práce řeší dílčí problémy, o kterých si ráno přečte v Blesku.
Z54d83e92n19ě39k 20S75t11r39n59a50d
Pokud chceme po našem školství kvalitu, musíme ho podle toho také financovat. U oborů s maturitou by měly být školy financované podle výsledků jednotné státní maturity, nikoli podle toho kolik zoufalců tam zabíjí své mládí. Takže neposkytovat peníze podle počtu studentů, ale podle počtu úspěšných absoventů (u nových škol s přechodným obdobím než první studenti k maturitě dospějí). Každá škola by se pak sama od sebe snažila nabírat jen studenty se studijními předpoklady a většina těch pochybných by to rovnou zabalila.
Učňovské školství je třeba rozvíjet spolu s podniky a profesními komorami. V Německu to funguje dobře a není důvod proč jejich systém nezkopírovat. Pro vyučené řemeslníky by bylo dobrým bonusem spolu s výučním získat i živnostenský list.
Základní školství je potom kapitola sama o sobě. Neexistuje srovnání mezi školami, neexistuje jednotné testování. Financování je tak absurdní, že ty nejlepší školy, z nichž odcházejí žáci na víceletá gymnázia, dostávají od státu nejméně peněz, protože jim tito žáci následně chybí.
Jinak ve srovnání p. Klause ml. a p. Chládka u mě vítězí ten první. Neshodnu se s ním sice ve všem, ale vzděláním, zkušenostmi z praxe i systémovým uvažováním svého konkurenta výrazně předčí.
R30a82d94e44k 94P44o34l85i48c25k78ý
Střední školy by měly být financovány jednotně -Školy kde nemají výsledky by měl vyměnit managment případně pokud to nepomůže je zrušit.
Je to věcí zřizovatele-zpravidla krajů-aby ve svých zařízeních zajistil správné fungování.
R36o40s18t41i20s44l39a16v 81C67a62h41a
" Co pamatuji, dělaly se přijímací zkoušky z rodného a cizího jazyka, což je v dnešní době daleko více aktuální a jediné rozumné řešení."
To si pamatujete pekne spatne. Do roku 1989 se delaly prijimacky jen a pouze z cestiny a matiky. Jen na nektere skoly se mohly konat z neceho dalsiho, napr. talentove zkousky. Mozna do trid s jazykovym zamerenim se mohly delat prijimacky z ciziho jazyka, ale to netusim, to nebyl muj pripad.
J78i75ř33i83n17a 67H61o27l47o80t90o44v87á
dělali jsme z Čj a Rj, co pamatuji, asi jsem starší ;-)
- Počet článků 140
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4285x