Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VD

Paní Holotová, díky za článek, který jste napsala. Je těžké snášet ty útoky, které postrádají argumenty a jen vylévají žluč. Chci jen připomenout, že dispoziční právo k majetku je jedním ze základních atributů soukromého majetku. A to církev minimálně od 80tých let 18. století neměla. S tím nic katoličtí sektáři nenadělají, to je fakt.  Proto ten zákon neformulovali jako restituční, ale jako darovací!!! Prostě naše společnost prostřednictvím 101 poslance - člena sekty, darovala sektě majetek. A tato sekta se s dalšími sketami o část z něj rozdělila, aby drželi ústa a krok. Na policii jsem dal trestní oznámení, které se týká Zelené Hory, protože jsme si jist, že tento objekt katolické sektě nepatří. Uvidíme, jak se s tím orgány činné v trestním řízení vypořádají. Věc má momentálně na stole kriminálka. Už tento fakt je určitý posun v kauze tzv. "církevních  restitucí". Přeji vám hodně zdaru a síly. Budeme ji na boj s preláty všichni potřebovat!:-)

1 0
možnosti
JH

»Církevní restituce«vnímám jako vydírání chudých

Rozhovor Haló novin s architektem a restaurátorem Josefem Sequensem ze dne 26. 2. 2014

Možná vás překvapí, kdo u mě objednával mou práci. Byl to pozdější kardinál František Tomášek. Říkával mi, na jakou farnost mám jet něco opravit apod. Zadavatelem byl on, ale opravy platil stát. A tady si musím položit otázku: Katolická církev chce nyní zpět i ty majetky, které kdysi, i mýma rukama, opravil stát. Jak je to možné? Pan Tomášek mi říkával, že Ježíš Kristus byl chudý, tak proč my, církev, bychom měli být bohatí?

Takto osobně jste s ním hovořil?

Ano, bylo to v 60. a 70. letech. Říkal mi to tak, jako já hovořím s vámi. On to byl, kdo mi dal doporučení do Vídně na tamní římskokatolickou farnost, která mi vlastně umožnila vydělat si peníze na cestu do USA. Já jsem poctivě četl Bibli. Když se bohatý zeptal Ježíše, jestli by s ním mohl jít, Ježíš mu řekl: »Ano, rozdej své bohatství a pak mě můžeš následovat.« Víte, já beru víru jako za husitů, tedy chápu nezbytnost chudoby církve.

Jak byste řešil tzv. vyrovnání státu s církvemi? Jako František Tomášek, tedy kostely ať patří církvím, ale pole, louky, lesy, hospodářské objekty - to by mělo zůstat státu. Tak by si to kardinál Tomášek přál. Kdyby tu byl, tak by to, co se nyní děje, nedopustil. Víte, nemám písemný ani zvukový doklad mých rozhovorů s ním, ale na vlastní uši jsem to od něj slyšel. Takto jsme se o tom bavili. Ptal jsem se ho - co kdyby se režim převrátil a komunisté by neměli tu moc, co mají, žádal byste jako představitel katolické církve o navrácení všeho? A on říkal: V žádném případě, v kostelích ať jsou faráři, ale nic jiného by církev neměla chtít.

0 0
možnosti
Foto

K14a72r80e26l 12R23a76d18a

26. 2. 2014 4:07

To je zase výplod Rv Vy iniciativo. Nakonec církevní majetek bude to jediné co bude v českých rukách. Ostatní už tu nenápadně skupují cizinci. Zajímalo by mě, kdy Vy jste si koupila církevní majetek, když tvrdíte, že je Váš ? To se ani trochu nestydíte ?

1 0
možnosti
JH

Na to se dá pouze odpovědět pouze jediné. Když Bůh tvořil Zemi, komu prodával pozemky a kdo je od něj kupoval? Kdo tvořil hmotné statky a z jakých prostředků? Kdo platil od nepaměti desátky a později daně? Pokud to tedy chcete stavět takto!

1 1
možnosti
EP

NÁŠ MAJETEK opakuje stále paní Holotová.

Kdyby byl náš tak by se nemusel vracet. I jiným byl majetek vrácen, také byl dříve státní.

Kdo si přivlastnil cizí majetek je zloděj. Jistě nikdo slušný si nebude libovat, že má co mu nepatří.

Paní blogerka ví jak to má být a to jasně až k politování.

2 1
možnosti
JH

Pane Pokorný, doporučuji Vám a všem ostatním diskutujícím zkopírovat si můj odkaz pod článkem, zadat do vyhledavače a spustit si záznam z internetového rádia http://www.slobodnyvysielac.sk. Pokud nemáte jiné, než oficiální (mainstreemové) informace o českých církevních restitucích, těžko můžete pochopit, oč v článku jde a adekvátně mi oponovat! Totéž doporučuji všem ostatním žbrblalům, děkuji.

1 2
možnosti
LN

..ještě bych se zptal za co se ti státníci mají stydět....??....za to že se nestarají....nebo zato že umožnily se starat občanským iniciativám...???

1 0
možnosti
PK

Procházková s Dvořákem nejsou žádní hrdinové, akorát notoričtí prudiči, kteří podávají nesmyslná a nevyargumentovaná trestní oznámení. P.S. Ten článek je mimořádně jalovej. Přemíra patosu, k věci nic.Rv

3 2
možnosti
LN

..doby kdy bylo všechno naše...už bohudíky skončily....:-/....možná vám to ušlo...

5 0
možnosti
JH

Občanské iniciativy ani já nejsme proti vrácení majetku, ale oprávněného!

2 1
možnosti
Foto

Hlavně, že stát je dobrý hospodář.Rv

4 0
možnosti
JH

Stát je naopak špatný hospodář!!!! A proto je bez mrknutí oka a svou lajdáckostí schopen vyplatit a vrátit víc, než je nutné.

0 2
možnosti
Foto

naše, naše, naše ....

divný slovník

2 0
možnosti
JH

Použito v celém článku celkem 3x. Naše lesy, louky...., naše církev a náš stát ;-) Měla jsem snad napsat vaše a váš? Naše znamená jako místní....:-) Nebo to snad už není ani naše církev a náš stát? Ano, tak my to někdy taky už připadá.

0 0
možnosti

vaše argumenty, pocházející nejspíš ze školení marxismu-leninismu, jsou dost ubohé

6 0
možnosti
JH

Ano, všichni kdo nesouhlasí se způsobem vyrovnání s církvemi jsou komunisté! Celých 86%, podle posledního průzkumu ;-)

0 4
možnosti
JN

J81o91s38e61f 69N25o88v80a35k

24. 2. 2014 19:25

ty pozemky, kostely, klastery, obrazy apod., co jste vericim ukradli, nejsou vase.jsou jejich a vrati se jim.

9 1
možnosti
JH

vy jste něco ukradl? já ne! já vím jen, že některé nároky jsou neoprávněné a výše náhrad nadhodnocena a neodečteny například náklady na složité rekonstrukce

0 5
možnosti
  • Počet článků 140
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4285x
Žijeme v překotné době a záleží na každém z nás, jakým směrem se bude svět ubírat, zda ve společnosti převáží zdravý selský a racionální rozum, nebo zda se necháme vmanipulovat do světa plného nesvobody, diktátu, zvrácených ideologií a hodnot, do světa orwellovského typu.