Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B22e93d19ř18i31c46h 74V20e69v73e46r65k14a 4280785421679

Student: "Paráda, tak zase se na jednu vyučovací hodinu ulejeme!"

Učitel: "Konečně si po obědě budu mít čas vypít v klidu kafe!"

Holotová: "Za tuto svou fabulaci se ani trochu nestydím - nevím totiž ani vůbec, co to slovo vlastně znamená!"

0/0
22.3.2018 12:40

V90l18a42d33i36s26l89a35v 61S73v32o10b45o93d32a 7830575825269

Víte studenti nemluví o porušování ústavy, ale ústavních zvyklosti. A to je přece jenom něco jiného. Například se jedná o hlasování o důvěře vládě. Pravda možná jako soudružce učitelce vám to nic neříká.[>-]

+1/−1
15.3.2018 7:33

M60a60r83t29i64n15a 17M44o89u80d48r29á 7360203316309

zvyklostí..... hmmm.....;-D

0/0
15.3.2018 10:22

J76a35n 25R85i76c28h81t69e71r 5512202343785

Ve zprávě ČTK se ovšem mluví o Ústavě;-)

(jakkoli se současným prezidentovým postupem nesouhlasím, trvám na přesnosti;-) nemluvě o tom, že ústavní zvyklosti porušoval kdekdo)

0/0
19.3.2018 11:27

B23e80d55ř45i62c80h 16V17e88v76e27r28k81a 4980545231539

Proboha, tento tvor "učí" děti?

0/0
22.3.2018 12:42

M94a89r24c73e55l57a 42N96e48č42a77s24o56v23á 8941829648760

Tak především tipuju, že se naprosto převážná část studentů (a obzvlášť středoškolských) na ČT nedívá, takže nemají vůbec ponětí, pro co stávkují.

Dál bych si tipla, že kdyby někdo požádal postupně a důsledně studenty jednoho po druhém, aby jasně a konkrétně uvedli, čím prezident Zeman napadl ve svém projevu ČT, tak budou převážně opakovat jen skupinu frází, kterou někdo vložil na fejzbůk do jejich sociální skupiny a oni tyto fráze bez váhání přijali za své (protože když to sem na FB dal Franta, tak to je určitě pravda).

Dál bych si tipla, že s tím porušováním ústavy to je stejné v bledě modrém... zase jen humbuk v sociální bublině na FB.

Mimochodem, někdo by měl těm studentům říct, že prezident Zeman je ve skutečnosti na stejné straně jako oni, protože to jediné, co ve svém projevu zmínil, byla obava o nezávislost a nestrannost ČT.

+7/−3
14.3.2018 23:09

I98v91a83n73a 38M24e22l86k58u96s66o94v29á 4366568286562

Omyl. Mělo být+

0/0
15.3.2018 1:12

A29r20n14o67l33d 23L47i23č48k38a 7926415634320

Před chvilkou jsem chválil blogera Trčálka za jeho čtenost 240 a karmu 6,41 a pak přijdu sem a připadám si jako ta Alenka v říši divů.

Jiné téma, jinak (fantasticky) zpracované a myslím, že se ta čtenost a karma nedají srovnat.

Karma a nádherný večer k tomu.

:-)R^

+3/−3
14.3.2018 23:01

M44i26r32o55s30l69a31v 60K98u61l67h98a45v39ý 5539232501

R^ Myslíte si, paní Holotová, že studenti vědí, proč jdou do ulic? Pokud by to měli vědět, tak jistě hodnotili to, oč se jedná. Tedy je na ČT co kritizovat? Je!!! Dá se jí vyčíst jednostranná skladba pozvaných hostů k diskusi? Dá!!! Byla tam Topka neúměrně často vzhledem ke svému postavení na politickém kolbišti? Byla!!!

A když to o ní, o té naší veřejnoprávní, řekne NĚKDO naplno, to je útok na média?

A ještě jedna těžká bota na ČT leží: všem koncesionářům by měla předložit své hospodaření s jejich penězi! A to zase né, protože by se ukázalo, kolik těch dnešních křiklounů je dlouhodobě přisáto na jejím rozdávačném cecíku! Jistě i moderátoři, s náslechem v uchu od režie, jsou za svou poslušnost královsky odměňování!

Jsem přesvědčen, že na podobné otázky studenti nediskutovali; jdou do "boje" jen s obecnými proklamacemi a to umí každý ..... neinformovaný.

Prázdná slova některých diskutujících zde jsou jen smetím na ulici, po které budou studenti kráčet. Osobní napadání autorky jen ukazuje slabost ducha a argumentů!

+8/−1
14.3.2018 21:30

M67i38l65a74n 72K59e18s75l 2786456603898

Jsem tak starý,že jsem žil v době všech ústav ,které republika měla.Jsem středoškolák i vysokoškolák.Místopřísežně prohlašuji,že jsem ani jednu ústavu nestudoval a neznal.V rodině máme v současnosti jednoho středoškoláka,který pořádně ani neví,co ta ústava vlastně je.Tak si myslím,že současní studenti , možná kromě studentů práv,nejsou na tom ve znalostech ústavy lepší než jsme byli my.Ústava je základní zákon,který u nás platí.Podle mne se liší od jiných zákonů typu desatera svatých přikázání ,v kterých se říká nepokradeš,nezabiješ.Něco podobného se v ústavě těžko hledá.Právní analfabet jako jsem já se v ústavě neorientuje.Proto musí dát na vykladače ústavy.No a ti také nemusí mít na konkrétní kauzu stejný názor.Proto ústavní soudci o tom,co vyřknou hlasují.Překvapuje mne proto,že studenti protestují proti nerespektování ústavy.Dosud jsem se nedozvěděl,kdo a kde ústavu porušuje a také proč ten, kdo toto zjistil to neudal.Pan Rychetský a spol. by rozhodl a všichni by rozhodnutí museli respektovat.Tato protestní akce zavání jako využití nevědomých.

+9/0
14.3.2018 20:33

J84i29ř55i93n73a 31H77o95l80o35t58o34v68á 1205522988333

Ano, přesně to je to, na co se ptám a zatím mi tu nikdo neodpověděl, jen jsem tu napadána, že podceňuji naše studenty. Všem, co mi tu píší podobné věci bych ráda připomněla znalostní video, kde lidé cca 17-30 let odpovídali na otázky, víte, co se stalo v roce 1918, 1938, 1948, 1968? Nic, nebo špatně. Vyjmenujte 10 našich prezidentů - Havel, Zeman, pár znalo Masaryka, jeden Klause, asi z deseti dotazovaných! A oni jdou demonstrovat za dodržování ústavy? Málokdo z nich ví, co ústava je, k čemu slouží a základní ústavní funkce? Asi opravdu jen studenti práv! Děkuji za příspěvek a pochopení mého krátkého blogu.

+10/0
14.3.2018 21:13

M76a17r68t35i86n35a 12M96o56u71d65r23á 7790503336699

Tak nějak.... Vzpomínám si, že když jsem po maturitě vracela učebnice, našla jsem mezi nimi malou a útlou brožurku nesoucí hrdý název Ústava ČSSR. Nikdy před tím jsem ji neotevřela, jelikož ani nebylo třeba (nikdo to po nás nechtěl), vlastně jsem ani netušila, že ji mám (ovšem ve školním skladu o ní věděli).

Od té doby uplynula spousta času. No a nějaký zbyl i na tu Ústavu (byť ne ČSSR ale ČR).

Nevěřím, že by dnešní studenti věděli, co Ústava obsahuje.

+6/0
14.3.2018 21:16
Foto

Š70t23ě41p22á15n 70B18i74c26e69r41a 6799412168626

Co studentům zbývá, když vyučující je tímto způsobem nelejvají a potom poručí.

+6/−3
14.3.2018 17:17

L17u19k51á12š 38Š90m63a97h93e52l 2957274592214

Naprostý nesmysl. U nás s tou iniciativou přišli sami studenti. Vedení to jen nezakázalo.

+2/−1
14.3.2018 18:34

M81a11r84t34i63n97a 95M20o86u27d15r98á 7930193266939

co by se neulili, když je příležitost... a ještě budou za hrdiny (alespoň ve svých očích)

+4/−2
14.3.2018 21:18
Foto

J32a65n50a 19M58a14j37o47v94á 4785162256473

Prošla jsem poměrně pečlivě článek i diskusi a opravdu se mi to tak nejeví.

+4/0
14.3.2018 17:12

J68i18ř53í 57Č63u43m68p55e54l76í17k 5656956322341

Paní autorko,

souhlasím s vámi, ale stávku studentů plně podporuji, ale se zcela jiným cílem:

http://jiricumpelik.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=622912

Mládeži s chutí do toho!!!!!!!

+1/0
14.3.2018 16:52
Foto

J96i38ř96í 54Š81v98e29j39d75a 6493616777725

Mládež pod 18 let je u nás do jisté míry diskriminována. Nemá volební právo, a nesmějí jí být kupříkladu prodávány (ani podávány) alkoholické nápoje. Dřív nesměla chodit do kina na filmy určené divákům od 18 let, a později, při privatizaci, si nemohla zakoupit kuponovou knížku. Jak je ovšem vidět, o politiku mají mladí zájem. V čem ale spočívá ona výstraha? Že volby nedopadly podle jejich představ a přání (to tak bývá, ostatně to čteme i zde v diskuzích), a příště už to bude jinak? Pokud by se dávaly voličské průkazy už k občankám, patrně by ta řekněme dvě tři procenta rozhodla ve volbách prezidentských. V parlamentních těžko. Ale to si nepřipouští ani starší, zkušení a s rozhledem. Takže výstraha. Nebo výzva? Odejděte, a náš cca šedesátihlavý demokratický blok to vezme do ruky? A s kým? S kterými z extrémistů? Nejspíš budou předčasné volby. Tak hlavně k nim jít.

+6/0
14.3.2018 16:35

J47i39ř84i91n80a 72H27o18l60o50t39o74v57á 1475772888423

A což teprve v USA? Tam je ta diskriminace mnohem větší, viz podávání alkoholických nápojů od 21 let :-)

+6/0
14.3.2018 16:53

J52a62r81o13s50l65a81v 60L43i47m48a 1775767181

Jak to vite, pani Holotova? Byla jste tam?

0/−3
14.3.2018 21:36

J11a64r94o18s24l90a25v 84L32i14m25a 1455867661

Vase otazka vychazi z neznalosti nasi Ustavy, pani Holotova. I kdyz sam tuto Ustavu pokladam za slataninu, preci ji musim akceptovat jako zakladni zakon. Vyklad nasich politiku (i vase), ukazuje rozdily, kterymi studenti nechteji se smirit. Moje podpora studentu je bez vyhrad.

+3/−6
14.3.2018 16:30

J79i34ř60i51n50a 43H96o98l95o69t95o72v12á 1415472348773

Ústava je jaká je, zatím ale prezidentem porušena nikdy nebyla, ač lavíroval kdysi na hraně. Nyní je v rámci ústavnosti vše v pořádku. Také se mi nelíbí dlouhodobě naše ústava a jsem pro její novelizaci. Ale o tom teď věc není.

+4/0
14.3.2018 17:57

J40a83r42o38s19l61a39v 62L96i27m67a 1395767871

Článek 68

(1) Vláda je odpovědna Poslanecké sněmovně.

(2) Předsedu vlády jmenuje prezident republiky a na jeho návrh jmenuje ostatní členy vlády a pověřuje je řízením ministerstev nebo jiných úřadů.

(3) Vláda předstoupí do třiceti dnů po svém jmenování před Poslaneckou sněmovnu a požádá ji o vyslovení důvěry.

(4) Pokud nově jmenovaná vláda nezíská v Poslanecké sněmovně důvěru, postupuje se podle odstavce 2 a 3. Jestliže ani takto jmenovaná vláda nezíská důvěru Poslanecké sněmovny, jmenuje prezident republiky předsedu vlády na návrh předsedy Poslanecké sněmovny.

(5) V ostatních případech prezident republiky jmenuje a odvolává na návrh předsedy vlády ostatní členy vlády.....

Pan prezident a pan premier NATAHUJI tento clanek Ustavy. Podle mne prekracuji limity Ustavy. Take rozhodovani vlady je nezakone, bez ziskani duvery. Proto se tem studentum nedivim. Obcane by je meli podporit!!!

+2/0
14.3.2018 21:56

J15a78n 25R80i18c85h96t37e43r 5212122683355

Vaše odpověď vychází z neznalosti naší Ústavy, pane Limo. Pokusím se to objasnit v bodech:

1) - vláda nezískala důvěru Poslanecké sněmovny, je tedy v demisi a postupuje se podle odst. 2, tzn. prezident jmenuje premiéra

2) - neexistuje určená lhůta, za jak dlouho má jmenovat (podruhé) premiéra

3) - ba dokonce i kdyby premiéra jmenoval (podruhé) a pověřil ho sestavením nové vlády, žádná lhůta nezačíná běžet. Ta začne běžet až od okamžiku, kdy premiér předloží seznam navrhovaných ministrů a prezident je oficiálně jmenuje do úřadu. Teprve od toho okamžiku začíná běžet lhůta 30 dnů podle odst. 3.

4) - dokonce ani kdyby podruhé nezískala vláda důvěru, premiéra sice navrhuje předseda Sněmovny, ale nic nestanovuje, za jak dlouho ho prezident musí jmenovat předsedou vlády a jak dlouho pak takto jmenovaný premiér bude dávat dohromady své ministry.

.

Osobně to považuji za ohýbání Ústavy a její zneužívání, záleží na výkladu, nicméně faktem zůstává, že současná vláda může vládnout až do voleb. Což mě dost děsí...

+1/0
19.3.2018 12:26

J21a50r88o82s47l96a35v 84L61i54m37a 1695717311

Pane Richtre. Nasi Ustavu znam jiz dost dlouho. Znam take jeji mnohe nedostatky. Chci tim jen potrhnout u nasi Ustavy nedostatek provadecich zakonu. Totiz kazda demokraticka ustava tyto provadeci zakony ma. Osobne mam prelozenu Ustavu Americkou a mam take Svycarskou v anglictine. Obe tyto doplnovaci zakony maji.

Nase Ustava, jeji zaklad, byl napsan 1863 jeste v dobe Rakouske monarchie. V tomto roku Rakousko preslo z absolutismu (Bach) na konstitucni monarchii. V te tyto doplnovaci zakony nebylo potreba. Cisar byla ta hlava statu a ten mel pravo vse usmernit. Prvni republika mela stejne problemy jako dnes. Mohu, na vase prani, vam okopirovat clanek pana Karla Capka z roku 1925. Ten vam dosvetsi stejne problemy.

Nic jsme se nenaucily. Jsme stale hloupi si ten poradek udelat. Po predposledni volbe jsme byli bez vlady 93 dni. Dnes je to skoro pet mesicu. Jsem velmi smuten z nasi nemohoucnosti. Je mi lito Ceske republiky.

0/0
19.3.2018 15:42
Foto

K87a52r25e38l 68Á28b80e90l93o86v60s38k47ý 7809120493312

No tak "zaplaťbůh", že už učitelkou nejste, kvůli jedné podobné tuším, jsem musel syna v první třídě přeřadit na jinou školu, neb nebyla jaksi schopná unést, že i malý špunt, může mít svůj názor a dokonce si zaním stát a říkat ho nahlas:-/Rv; jinak jsem četl už včera, že těch škol bude 140 a další to zvažují ... no, alespoň někdo má v této zemi rozum - a nejen ten, který deklarují a jako vy se k němu hlasí "selský, zdravý" atd. - ale prostě normální, funkční.

+13/−7
14.3.2018 15:48
Foto

T35o50m35á28š 22V18o44d30v41á51ř13k53a 3333861207454

Jak píší jiní, Vám je dost obtížné cokoli vysvětlit, ale pro mne to je výzva a tak to zkusím.

Studenti středních a vysokých škol jsou naše budoucnost a do značné míry ta podstatná. Pakliže mají pocit, že se v poslední době děje cosi, co může ohrozit veřejnoprávní média, tak je to pro ně jistě důležité.

Jako bývala kantorka byste měla mít radost z toho, že studenty zajímají v danou chvíli věci veřejné, než nějaká pařba v knajpě.

Pokud by jim to někdo jen natroubil do hlavy a oni by šli, pak bych to bral jako docela drsné pohrdání jejich inteligencí.

Ty poznámky o tom, že přijdou o hodinu a kantoři budou mít čas na kafe, jsou popravdě dost ubohé.

+15/−7
14.3.2018 15:40
Foto

K64a18r83e28l 81Á43b49e54l29o55v11s32k18ý 7599530813212

Přesně tak, TomášiR^

+4/−1
14.3.2018 15:49

J32i12ř28i46n12a 75H44o80l18o36t76o77v47á 1695102498913

Jako bývalá kantorka na sš přesně vím, jaké je myšlení této věkové skupiny

+7/−2
14.3.2018 15:53

R82o72s27t31i49s91l10a80v 97C65a16h21a 6213817967301

Neverim. Muzete nam prosim sdelit, co a na jakem typu skoly jste ucila?

Mam v rodine maturanta z ucnaku a z osmileteho gymplu (+jednoho raletivne cerstveho absolventa). Ve svych politickych nazorech jsou ti dva totalne odlisni od toho tretiho. Ostatne to ukazali i v poslednich volbach do Snemovny i v prezidentskych.

+1/−5
14.3.2018 15:58

J41i11ř84i91n98a 62H41o48l47o73t17o72v75á 1815852118813

většina se o politiku nezajímá, dosud pracuji jako pedagog, jen v jiné formě činnosti, pokud se zajímá, tak jeden tak z 15 v průměru

+6/0
14.3.2018 16:16

R26o75s80t63i88s82l19a27v 65C13a20h37a 6683957537791

na jakem typu skoly? U syna se ve tride zajimaji o politiku pomerne zive.

0/0
14.3.2018 16:18

J56i15ř68i25n57a 92H29o40l78o83t75o84v37á 1145262798153

Na SOŠ, pokud se něco organizovalo, většinou je zajímaly odborné věci, politika vůbec a pokud se neučilo z jakéhokoliv důvodu, byla pouze radost z ulejvání, zkušeností mám v práci s mládeží i jejich preferencemi hodně, to vás mohu ujistit. Ale to i za našich mladých časů.

+4/0
14.3.2018 16:28

R38o94s16t25i66s51l27a74v 73C42a58h31a 6213777767631

;-D;-D;-D, no tak SOS se nedivim...

Kdybyste ucila na gymplech, treba byste psala jinak...

+1/−5
14.3.2018 16:31

J92i28ř75i26n84a 34H33o55l50o84t15o17v34á 1895612868403

Maturanti na odborných školách jsou na tom mentálně velmi podobně jako gymnazisté, velkého rozdílu není

+5/0
14.3.2018 16:40

R31o39s11t47i63s89l63a50v 50C82a59h70a 6193667157971

Az na to, ze jsou totalne jini

+1/0
14.3.2018 16:41
Foto

J30a44n84a 50M62a30j13o70v59á 4745802466203

Vy jste učila nerada? Že máte o studentech tak nízké mínění? Maličko mi to působí mrazení, takhle pohrdat lidmi je minimálně divné.

+3/−7
14.3.2018 16:59

J49i83ř80i71n90a 88H47o74l26o38t38o22v74á 1445512728843

Studenty rozhodně nepohrdám, to si špatně vykládáte, znám ale úroveň jejich politicko-společenských znalostí :-)

+9/0
14.3.2018 17:03
Foto

K41a27r98e18l 13Á54b75e46l76o11v35s39k86ý 7889180263402

... no, my zase díky článkům, známe tu vaší ... "úroveň" - podobně jako i ostatních z SPD či jejich přízivců zde:-/RvRv

+3/−5
14.3.2018 19:16

J11i98ř78i98n28a 77H66o33l14o16t56o37v86á 1845612978733

Nejsem z SPD a nejsem příznivce SPD, jen aby bylo jasno

0/0
14.3.2018 21:58

V43á62c46l11a45v 38K14u35d23r86n22a 8449385483296

Zkuste pane Ábelovský raději přemýšlet o té Vaší ,,úrovni".Pokud se někoho snažíte napadat nemáte právo jiné moralizovat.

0/0
15.3.2018 8:01
Foto

T94o44m43á52š 93V85o23d49v42á83ř98k48a 3293181897254

Opravdu si myslím, že situace na SOŠ je jiná, než na gymnasiích a vysokých školách. Stýkám se s pedagogy mého bývalého gymnasia a mohu celkem odpovědně prohlásit, že studenti jsou velmi angažovaní.

+3/0
14.3.2018 17:43
Foto

V73e41r23o55n55i79k38a 64V69a73l72í14k89o54v88á 5753667365423

Asi odpovím blogem :)

+1/0
14.3.2018 18:09
Foto

V52e51r19o14n87i30k22a 14V26a46l89í84k27o32v71á 5473127255923

Ano, studenti jsou velmi angažovaní. Už od prim ;-D:-):-(;-O

+1/0
14.3.2018 18:12

E73v24a 15H77a81s29n22í18k59o86v94á 1324811916744

Je smutné, že se do mladých lije nenávist k politikům už rovnou ze škol. Měli by se učit myslet nezávisle, porovnávat informace a posuzovat bez emocí.

+6/−7
14.3.2018 15:32

R46o73s63t37i34s35l42a75v 21C28a79h88a 6553807277161

nikdo to nich neleje

+3/−4
14.3.2018 15:45

E85v60a 72H62a27s46n72í36k83o74v21á 1624261316234

Za mých mladých let (těsně po revoluci) se na školách stávkovalo maximálně kvůli platu. Každý učitel měl politiky dost a byl rád, že už nemusí být uvědomělý a angažovat se.

+1/−2
14.3.2018 15:23

M17i92r51o84s97l82a74v 89B67u40č48e92k 6593123401654

No právě o to jde ! Ta uvědomělost tkví - v neuvědomělém občanském postoji. My tady píšeme blogy - mládežníci se shlukují. Neřeší své platy - řeší ptákoviny - Svou budoucnost, v jakých poměrech zase budou žít ... Nazírat je možno - Běžná normálnost - Spiknutí - Vějíř široký, od Iluminátů, přes Sorose po akci dalšího studenta , Šmída ... Klasika klidu na práci, setí větru, sklízení bouří :-)

+2/0
14.3.2018 15:35

M36i41r79o18s71l18a38v 57B10u10č37e53k 6583233781584

Kdo, svým politickým programem nezaujme mládežníky - má problém ! Osobně nechápu, čím má M.Zeman s agentem Burešem mládež zaujmout ? Studující pak zejména. Tedy oni jdou - v plné opoře práva shromažďovacího. Vám to přijde divné a mne je zase divné, že Vám je to divné ... :-)

+3/−1
14.3.2018 15:09

J89i15ř71i94n14a 94H29o32l21o70t14o31v77á 1525232338523

Také asi nečtete do konce, já se ptám na to, co se protiústavního děje, když stávkují na obranu ústavnosti!

+2/0
14.3.2018 15:18







Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz